Starting a Career in Montreal

A la demande des usagers voici le nouveau forum de discussion en Français

Moderators: North Shore, Zatopec, sky's the limit, sepia, Sulako, Rudder Bug, frog

Post Reply
YULFLYER
Rank 0
Rank 0

Starting a Career in Montreal

Post by YULFLYER »

Hello all, low timer looking to start my aviation career in montreal / st-hubert. willing to work ramp dispatch what ever it takes any ideas as to which companies offer entry level employment ?? Thank you
---------- ADS -----------

ATC
Rank 1
Rank 1

Post by ATC »

...apprendre quelques mots de français pourrait être un début.

Caracrane
Rank 7
Rank 7

Post by Caracrane »

Wrong site mon ti pit

wingspan
Rank 4
Rank 4

Post by wingspan »

YulFlyer,

Your best chance right now would be to head west. Take a road trip to Thunder Bay,Manitoba and Alberta. Alot of companies are hiring rampies and dispatchers right now.

In Montreal, there are only a few places that would take a ramp rat and move him into a right seat. The companies I know of are Pascan in YHU and Nolinor in YUL(all the other companies require some time).

Otherwise, you may find a dispatch job at some flight schools in YHU/YJN/YRQ that would eventually lead to instructing.

So my best bet to you is go knock on some doors.

Cheers
http://pilotcareercentre.com/JobResearc ... ountryID=1

YULFLYER
Rank 0
Rank 0

Post by YULFLYER »

Je suis désolé à tous les pilotes français dehors là pour mon poteau anglais, j'étais curieux pour savoir de toutes les compagnies au Québec pour qu'un bas temporisateur obtienne un commencement. Merci
my french writing sux!

Jumpus Pilotus
Rank 2
Rank 2

Montréal??? Are you nuts???

Post by Jumpus Pilotus »

Le dernier endroit sur la planette pour trouver de la job de pilote comme low-timer est Montréal.

Je suis Montréalais et fait mon cour dans la région mais j'ai jamais réussit à travailler au QC. J'aurais probablement eu plus de chance si j'avais eu un accent de la France ou si j'avais eu des parents assez riches pour offrir aux compagnies de travailler gratuitement...

J'ai volé deux ans en Ontario et deux ans au BC. Je part voler en Nouvelle Zélande sous peu.

Bonne chance!

An airplane kills you quickly; a woman takes her time.
TG
Rank 10
Rank 10

Re: Montréal??? Are you nuts???

Post by TG »

Jumpus Pilotus wrote:J'aurais probablement eu plus de chance si j'avais eu un accent de la France
:roll:

Dodger
Rank 0
Rank 0

Post by Dodger »

Si tu parles anglais go west young man. Ya plein de travail pour quelqu'un qui veut etre ramp rat. Essaye Fort McMurray dans le nord de l'alberta. C'est en plein dans oil country. Ya de largent qui veut dire beaucoup de vols.

Post Reply

Return to “Forum de discussion sur l'aviation en Français”